Araç konjektörü arızalıdır.
SIKÇA SORULAN SORULAR
Şarj dinamosunun diyotlarından birisi patlaktır.
Araç konjektörü veya şarj dinamosu bozuktur.
Araç konjektörü arızalıdır.
Akü Anma Kapasitesinin 1/20 amperi ile ikmal şarjına bağlanmalıdır.
İndikatörün topu takılmış olabilir. Akü, sağa sola sallanmalıdır.
Akü aşırı şarja uğramıştır. Şarj dinamosu kontrol edilmelidir.
Akünün bir tanesinden 12 Volt akım çekiliyor demektir.
Devreye konvertör koyup iki aküden akım çekilmelidir.
Şase kablosu okside olmuştur veya akü yeterince şase alamıyordur.
Akü aşırı şarj görmüş olabilir, akü ömrü son bulmuş, plakalardaki aktif madde süzülüp elektrolite karışmış demektir.
Akünün asit yoğunlukları ve gerilimi kontrol edilmeli, aküde bir sorun yok ise aracın onjektör, marş dinamosu ve araç dizel ise ısıtma bujilerine kesinlikle baktırılmalıdır.
Akü bekleme kaybından dolayı zamanla sülfatlaşır ve aracı çalıştıramaz hale gelir. Bu sebeple araç yazın 15 günde bir, kışın haftada bir defa en az 10 dakika çalıştırılmalıdır.
Kesinlikle 12V – 72 Amper TAKSİ AKÜSÜ kullanılmalıdır.
Otobüsler için özel üretilmiş aküler kullanılmalıdır.
Dizel aracın ısıtma bujileri arızalı olabilir. Bujiler kontrol edilmelidir.
Akü araçtan sökülürken önce eksi kablo ucu sökülmeli, takılırken de önce artı kablo ucu takılmalıdır.
Akü asidi kesinlikle dökülmemelidir.